Apmeklējiet mūsu preses centru / 11/01/2012

Aiz jaunā riepu marķējuma: kas un kā sakārto riepas pa kategorijām?

Vispirms riepas tiks sakārtotas degvielas patēriņa efektivitātes, saķeres ar slapju ceļu un ārējā rites trokšņa līmeņa kategorijās. No 2012. gada 1. novembra būs jauna riepu salīdzināšanas kārtība iepērkoties.

Bet kas sakārto riepas pa kategorijām, un kā tas notiek?


Jaunajai riepu marķēšanas likumdošanai ir trīs mērķi: uzlabot drošību uz ceļa, samazināt degvielas patēriņu un tādējādi arī siltumnīcas efekta gāzu emisijas, un samazināt satiksmes radītā trokšņa līmeni.

Sakārtošana pa kategorijām pēc kopēja standarta.


Visā Eiropā katra ražotāja vai importētāja pienākums ir sakārtot savas riepas pa kategorijām saskaņā ar stingru testēšanas sistēmu. Pašu veiktās sertifikācijas mērķis ir nodrošināt konsekventu un uzticamu sakārtošanu pa kategorijām, lai mēs kā patērētāji varētu pārliecināti salīdzināt dažādas riepas un zīmolus. Katrai Eiropas Savienības dalībvalstij ir jānodrošina, ka tiek ievērota testēšanas sistēma.

Kā var izmērīt degvielas ekonomiju?

 


Riepām, ripojot pa ceļu, ir pretestības pakāpe, kura ietekmē degvielas patēriņu. Citiem vārdiem sakot, rites pretestība ir riepu patērētā enerģija nobrauktajā attālumā. Ja riepām ir ZEMA rites pretestība, tās UZLABOS degvielas patēriņa efektivitāti.

Tests: riepu testē uz ripojošas virsmas standartizētos apstākļos, lai noteiktu vidējo lietojumu. Tests simulē autovadīšanu ar ātrumu 80 km/h pie slodzes, kas ir vienāda ar 80% no riepas kravnesības indeksa. 



Skatieties, kā notiek riepu marķēšana...

Kā izmērīt bremzēšanu uz slapja ceļa?

 

Šo testu veic ar transportlīdzekli standartizētos apstākļos, kurus nosaka likumdošana: proti, temperatūru, ceļa virsmas stāvokli, ūdens dziļumu un ātrumu.

Saskaņā ar Eiropas likumdošanu testēšanas apstākļi ir:

  • ziemas riepu testēšanas temperatūra ir no 2° līdz 20°C;
  • vasaras riepu testēšanas temperatūra ir no 5° līdz 35°C;
  • ūdens dziļums starp 0,5 un 1,5 mm;
  • bremzēšanu veic ar četrām riepām ar ABS pie ātruma no 80 līdz 20 km/h.



Kā Michelin veic testus: mēs esam izvēlējušies testu veikšanu apstākļos, kas pēc iespējas vairāk atbilst faktiskajiem braukšanas apstākļiem Eiropā. Tas nozīmē, ka:
cenšoties pēc iespējas vairāk nodrošināt atbilstību klientu prasībām, Michelin veiks visus bremzēšanas testus uz slapjiem ceļiem tādās temperatūrās, kādās parasti Eiropā tiek lietoti tā produkti.

 

  • Aptuveni 20°C temperatūrā vieglo auto riepām.
  • Aptuveni 7°C temperatūrā vieglo auto un komerctransporta ziemas riepām.
  • No 7°C līdz 25°C temperatūrā kravas auto riepām (parasti tiek lietotas vasaras un ziemas apstākļos).


Tā kā nav iespējams testēt katru tirgū esošo riepu identiskos apstākļos, visi testi tiek veikti līdzās „atsauces“ riepai. Tādā veidā katrai riepai piešķirtā klase vienmēr ir testēta vienādos apstākļos.



Skatieties, kā notiek riepu marķēšana...

Kā izmērīt ārējo rites troksni?

Riepas veiktspējas rādītājs attiecībā uz ārējā trokšņa līmeni tiek mērīts decibelos (dB).

Tests: trases malā novieto mikrofonu, lai izmērītu skaņas līmeni, kad testēšanas transportlīdzeklis brauc ar ātrumu 80 km/h.

Ārējais troksnis tiek mērīts standarta apstākļos (trase, ātrums, temperatūra).

Skatieties, kā notiek riepu marķēšana...


 

Kas vēl jāņem vērā, izvēloties riepas?


Marķēšana ir labs sākums, bet tikpat svarīgi ir arī trīs pārējie veiktspējas faktori:

riepas kalpošanas ilgums: riepa, kas kalpo ilgāk, izmaksā mazāk ilgākā laika posmā. Pareizā riepa var pagarināt braukšanas laiku par vairāk nekā gadu salīdzinājumā ar citu riepu.

vadāmības uz ceļa veiktspējas rādītājs: 25% no ceļu negadījumiem2 notiek, izbraucot līkumus.

bremzēšanas uz sausa ceļa veiktspējas rādītājs: 70% no ceļu negadījumiem2 notiek, braucot pa sausu ceļu.

Uzminiet, kas ražo riepas ar visiem svarīgākajiem veiktspējas rādītājiem…

Vairāk nekā 120 gadu laikā mūsu inženieri ir bijuši pirmie, kas rada un pilnveido riepas, kuras nodrošina šos svarīgos veiktspējas faktorus kopā ar jaunajā marķējumā norādītajiem trim rādītājiem. Ar Michelin Jūs varat baudīt teicamu veiktspējas rādītāju līdzsvaru bez kompromisiem.



1) Veiktspējas rādītāji mērīti saskaņā ar testēšanas metodēm, kuras nosaka Regula EK 1222/2009. European Commission’s Impact Assessment SEC (2008) 2860.
2) Drēzdenes Tehniskās universitātes Satiksmes negadījumu izpētes centrs: 10 000 avāriju, kas analizētas vairāk nekā 10 gadu laikā.


Skat. Eiropas jauno likumdošanu

Lengvuju automobiliu padangos

lithuanian Michelin Dealerships

Michelin Press Centre